نوشته شده توسط : dina

???? گردن درد عصبی چیست؟ و چه درمان قطعی برای آن وجود دارد؟ گردن درد عصبی در نتیجه مشکلات عصبی و استرس ایجاد می‌شود و می‌تواند با مدیریت استرس کاهش یابد. کنترل استرس از طریق روش‌های مختلف از جمله یوگا، تکنیک‌های تنفسی، مدیتیشن و تغییر در نحوه‌ مدیریت زندگی میسر است. این نوع درد گردن، که به عنوان گردن درد عصبی شناخته می‌شود، می‌تواند ناشی از تحریک پذیری، خستگی و حتی افسردگی نیز باشد.

مدیریت مناسب این نوع درد علاوه بر کاهش علائم، می‌تواند به پیشگیری از تبدیل این درد به یک عارضه مزمن کمک کند. از طریق ورزش‌های مناسب و فیزیوتراپی، می‌توانید عضلات گردن خود را تقویت کرده و استرس را کاهش دهید. در این راستا، تمریناتی که به تقویت عضلات گردن و کمک به افزایش انعطاف پذیری می‌پردازند، می‌توانند به درمان گردن درد عصبی کمک کنند.

???? منظور از گردن درد عصبی چیست؟

شاید برای شما این سوال پیش آمده که گردن درد عصبی چیست؟ گردن ‌درد عصبی یا رادیکولوپاتی گردنی، هنگامی رخ می‌دهد که عصب متصل به ستون فقرات تحت فشار یا تحریک قرار می‌گیرد. این موقعیت ممکن است ناشی از تغییرات سایشی و پارگی (مثل آرتروز) باشد که با گذشت زمان و افزایش سن در ناحیه ستون فقرات رخ می‌دهد.

گردن ‌درد عصبی معمولاً با درد در شانه، بازوها و احساس ضعف و بی‌حسی عضلانی همراه است. در افراد جوان، این موضوع ناشی از آسیب ناگهانی و فتق دیسک در ناحیه گردن می‌باشد.

استفاده از روش‌های درمانی مناسب مانند فیزیوتراپی، استفاده از داروهای ضدالتهاب و مدیریت درد، می‌تواند به کاهش علائم گردن‌ درد عصبی کمک کند. همچنین، در صورت لزوم و براساس شدت مشکل، پزشک ممکن است به روش‌های پیشرفته‌تر مانند تزریق‌های استروئیدی اقدام کند. اما همواره مشورت با پزشک و تعیین تشخیص دقیق از اهمیت بالایی برخوردار است تا درمان مناسب و مؤثر انجام شود.

بیشتر بخوانید: روش درمان گردن درد در خانه

علائم گردن درد عصبی

علائم گردن درد عصبی ممکن است شامل درد شدید در ناحیه پشتی سر، فشار شدید روی مهره‌ی هفتم (برجستگی پشت گردن)، درد و خستگی در شانه‌ها و سرگیجه باشد. این مشکل ممکن است از تحریک یا فشار بر عصب‌های متصل به ستون فقرات گردنی ناشی شود.

یک مطالعه در مجله BMC نشان داده است که اختلالات روانی و اجتماعی مخصوصاً افسردگی و اضطراب، می‌توانند با درد مزمن گردن در ارتباط باشند. این تحقیق نشان داده است بیمارانی که با افسردگی و اضطراب مواجه هستند، تمایل به تجربه درد گردن بیشتری دارند و زمان بهبودی آن‌ها ممکن است طولانی‌تر باشد.

علائم گردن درد عصبی 

???? درمان گردن درد عصبی

تا اینا به این سوال که گردن درد عصبی چیست؟ پاسخ دادیم. اما آیا می دانید چه درمان های قطعی برای این عارضه وجود دارد؟ برای  درمان گردن ‌درد عصبی، رویکردهای گوناگونی وجود دارد که متناسب با علت اصلی و شدت علائم می‌توانید از طریق آنها برای درمان اقدام کنید.

در مراحل ابتدایی معمولاً راهکارهای غیر جراحی پیشنهاد می‌شود. اما در صورتی که پس از 6 تا 12 هفته تجویز درمان‌های غیر جراحی بهبودی مشاهده نشود، ممکن است نیاز به جراحی باشد. روش‌های غیر جراحی شامل مورد زیر هستند:

بیشتر بخوانید: علائم گردن درد خطرناک + روش درمان

استراحت و عدم حرکت گردن

استراحت و عدم حرکت گردن در شرایط حاد گردن ‌درد عصبی امری ضروری است. در این شرایط، اجتناب از حرکات مکرر گردن و بلند کردن اجسام سنگین به شدت توصیه می‌شود. هنگام استراحت و کاهش فشارهای ناشی از حرکات نادرست، استفاده از گردن ‌بند طبی و لوازم دیگر مانند بالشتک‌های مخصوص می‌تواند مفید باشد.

دارو درمانی

در درمان گردن ‌درد عصبی، دارو درمانی نیز بسیار موثر است. در صورت تشخیص و تجویز پزشک، قرص‌های ضد التهابی غیراستروئیدی، برای کاهش التهابات این ناحیه , در مواردی نیز مصرف قرص هایی مانند گاباپنتین و پرگابالین به عنوان داروهای مؤثر در تسکین علائم گردن ‌درد عصبی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

فیزیوتراپی برای درمان گردن درد عصبی

درمان گردن‌ درد عصبی به وسیله فیزیوتراپی نیز یکی از روش‌های مهم و مؤثر بشمار می‌آید. فیزیوتراپیست با ارزیابی دقیق وضعیت بیمار، تمرینات و ورزش‌های کششی مناسب را تجویز کرده و بیمار را در اجرای صحیح آ‌ها راهنمایی می‌کند. این تمرینات اهدافی از قبیل بهبود قدرت عضلات گردن، افزایش انعطاف‌پذیری و بهبود موقعیت بدنی را دنبال می‌کنند.

این تمرینات می‌توانند به بهبود علائم گردن‌ درد عصبی و کاهش فشار و تحریک عصبی کمک کنند. به عنوان یک روش غیر جراحی و با توجه به نظارت مستمر فیزیوتراپیست، این راهکار به افراد کمک می‌کند تا بهبودی بیشتر و مداومی در وضعیت گردن خود را تجربه کنند.

فیزیوتراپی برای درمان گردن درد عصبی

تزریق آستروئید اپیدورال گردنی

تزریق آستروئید اپیدورال گردنی یک روش درمانی است که در صورتی که تصویربرداری‌ها نشان دهنده مشکلات در ریشه عصب گردنی باشد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش با استفاده از تزریق آستروئید به فضای اپیدورال که در ستون فقرات گردنی قرار دارد، انجام می‌شود.

تزریق آستروئید به اپیدورال گردنی می‌تواند به تسکین درد و التهاب در ناحیه گردن کمک کند. استروئیدها به عنوان ضد التهاب‌های قوی شناخته می‌شوند و می‌توانند علائم مرتبط با التهاب را کاهش دهند. این روش به طور موقت درمان درد و علائم گردن‌ درد عصبی را فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: دلایل گردن درد چیست؟ + درمان

???? درمان گردن درد عصبی در کلینیک دینا

کلینیک دینا به عنوان یک مرکز درمانی باسابقه، خدمات جامع و مؤثر برای مشکلات مربوط به گردن درد عصبی ارائه می‌دهد. این کلینیک با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته و تیم پزشکی متخصص، تشخیص دقیقی از مشکلات عصبی در ناحیه گردن ارائه می‌دهد. درمان‌های متنوعی از جمله اوزون تراپی، فیزیوتراپی و ماساژ درمانی، و مدیریت درد با استفاده از داروهای متناسب با شرایط هر بیمار، در این کلینیک به کار گرفته می‌شوند.

???? تخصص و تجربه پزشکان و کادر درمانی در کلینیک دینا، تضمین‌کننده‌ ارائه خدمات با کیفیت و به‌روز در زمینه درمان گردن درد عصبی است. بیماران با اعتماد به این مرکز، می‌توانند بهبودی و کاهش علائم ناشی از مشکلات عصبی در ناحیه گردن را تجربه کنند.

کلینیک دینا خدمات طب فیزیکی و توانبخشی

خلاصه مطالب

برخی از بیماران ممکن است ندانند گردن درد عصبی چیست؟ و چه درمان هایی برای آن وجود دارد. گردن درد عصبی معمولاً ناشی از فشار یا تحریک عصب‌ها در ناحیه گردن است و می‌تواند باعث بروز علائمی از جمله درد شدید، فشار در مهره‌های گردن و حتی سرگیجه شود. درمان این نوع درد اغلب با استراحت گردن، مصرف داروهای ضد التهابی و انجام تمرینات فیزیوتراپی آغاز می‌شود. به علاوه، روش‌های پیشرفته‌تری نظیر تزریق آستروئید اپیدورال گردنی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد که به تسکین علائم بیماران کمک می‌کند.

کادر پزشکی کلینیک دینا با ارائه خدمات تخصصی و جامع در زمینه تشخیص و درمان گردن درد عصبی، در بهبود و کاهش علائم این عارضه به شما بیماران گرامی کمک خواهند کرد. این مرکز با بهره‌گیری از روش‌های مدرن و تیم پزشکی متخصص، به بیماران راهکارهای مؤثری برای مدیریت درد ارائه می‌کند. برای دریافت مشاوره‌های لازم می توایند با کادر متخصص پزشکی این کلینیک در تماس باشید.

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

منبع: سایت کلینیک دینا و گردن درد عصبی چیست؟ + درمان قطعی

 

 



:: برچسب‌ها: گردن درد عصبی چیست , گردن درد عصبی , گردن درد , کلینیک دینا , ,
:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dina

???? پس از تشخیص علائم گردن درد، انتخاب بهترین روش‌های درمان از جمله دارو درمانی اهمیت دارد. در این شرایط باید از بهترین قرص برای گردن درد بهره برد و تاثیرات مثبت و کاهش سریع درد را مشاهده نمود. در حال حاضر، مشکلات گردن یک پدیده رایج است که حدود ۸۵ درصد از جمعیت را درگیر می‌کند، به گونه‌ای که هر سال حداقل یک نفر از هر سه نفر از این مشکل رنج می‌برد.

علاوه بر بزرگسالان، کودکان نیز ممکن ایست به این عارضه دچار شوند. آمار نشان می‌دهد که بین ۲۰ تا ۷۰ درصد از بزرگسالان در طول عمر با گردن درد مواجه می‌شوند. فاکتورهای مختلفی از جمله حرکت نادرست گردن، بیماری‌ها و ضربه در ایجاد درد گردن دخیل هستند. در این مقاله، بهترین قرص گردن درد را بررسی می‌کنیم.

???? درمان درد گردن با قرص

انتخاب روش دارو درمانی و استفاده از بهترین قرص برای گردن درد می‌تواند به کاهش علائم این عارضه کمک کند. ستون فقرات بدن انسان از 33 مهره تشکیل شده که 7 مهره (از c1 تا c7) داخل گردن جای دارد. در این قست دیسک‌ها، مهره ها، رباط‌ها، ماهیچه‌ها، تاندون‌ها و سیستم عصب نخاعی قرار دارند و همه این اندام‌ها در کنترل و حرکت سر و گردن کمک می‌کنند.

اگر یکی از این قسمت ها دچار آسیب شود، گردن درد شدید رخ می‌دهد که گاهی امکان دارد این درد تا بازو، دست‌ها و شانه امتداد یابد. اما خوشبختانه، با تجویز بهترین قرص برای گردن درد از سوی پزشک، این مشکل قابل درمان است. البته این یکی از راه‌حل‌ها برای درمان گردن درد می‌باشد و در کنار آن باید از روش های دیگر بهره برد.

بیشتر بخوانید: روش درمان گردن درد در خانه

???? انتخاب بهترین قرص برای گردن درد

اگر مشکل درد گردن یا آرتروز گردن دارید، پیشنهاد می‌کنیم در انتخاب بهترین قرص برای گردن درد با پزشک خود مشاوره کنید. تیم متخصص با ارزیابی دقیق و تاریخچه پزشکی شما، می‌توانند در مورد بهترین قرص گردن درد یا آرتروز گردن بر اساس وضعیت خاص شما اطلاعات دهند.

داروهای متعددی از مسکن‌ها تا داروهای ضد التهابی مثل استروئیدها می‌توانند در درمان گردن درد موثر باشند. در مواردی نیز این داروها با توجه به میزان درد و نوع دیسک گردن ممکن است به تنهایی یا همراه با درمان‌های دیگر استفاده شوند.

انتخاب بهترین قرص برای گردن درد

استفاده از استامینوفن

استامینوفن (تیلنول) یک مسکن قوی است که برای کاهش درد استفاده می‌شود. این دارو معمولاً در درمان درد ناشی از دیسک گردن به عنوان گزینه اول در نظر گرفته می‌شود. از آنجا که به صورت بدون نیاز به نسخه پزشکی در دسترس است، افراد به صورت خودسرانه از آن استفاده می‌کنند.

توصیه می‌کنیم استفاده از استامینوفن برای مدت محدود باشد، چراکه مصرف مداوم ممکن است به کبد آسیب برساند. همچنین، در صورت استفاده از این دارو به عنوان بهترین قرص گردن درد، از نوشیدن مشروبات الکلی همزمان پرهیز کنید تا خطر آسیب به کبد کاهش یابد. در مجموع قبل از شروع هر نوع درمان دارویی، مشورت با پزشک متخصص بسیار اهمیت دارد.

داورهای ضدالتهابی غیراستروئیدی

داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) از جمله پروفن (مورتین، ادویل) و ناپروکسن (آلیو) جز داروهای اصلی در کاهش درد و التهابات ناشی از دیسک گردن بشمار می‌آیند. این داروها مانند استامینوفن، نیاز به مصرف با احتیاط دارند، چراکه ممکن است عوارض جانبی جدی از جمله خونریزی و زخم‌های معده و روده، صدمه به کبد و کلیه را ایجاد کنند. همچنین، مصرف این داروها با احتمال خطر حمله سکته قلبی یا سکته مغزی همراه است.

توجه داشته باشید که بازدارنده‌های Cox-2 مانند سلبرکس، نسل جدیدی از داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی هستند که نیاز به نسخه پزشک دارند. این داروها ممکن است عوارض جانبی کمتری داشته باشند.

از سوی دیگر هنگام مصرف داروهای NSAIDs، از مصرف همزمان برخی داروهای دیگر خودداری کنید تا از تداخل دارویی و مضرات احتمالی جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: علائم گردن درد خطرناک + روش درمان

مسکن‌ های مخدر

مخدرها مانند کدئین، هیدروکودون و اوکسی‌کدون می‌توانند در موارد شدید به کاهش درد گردن کمک کنند. با این حال، مصرف این داروها باید با احتیاط زیاد صورت گیرد، زیرا می‌توانند باعث عوارض جانبی مانند خواب‌آلودگی، تهوع، یبوست و تنگی نفس شوند.

مصرف استروئیدها در درمان گردن درد

استروئیدها مانند پردنیزون (دلتاسون، اوراسون) باعث کاهش التهابات و درمان گردن درد می‌شوند. این داروها می‌توانند به صورت خوراکی مورد استفاده قرار گیرند و یا گاهی اوقات به صورت تزریق مستقیم در ناحیه درد تزریق می‌شوند. این داروها به صورت کوتاه مدت درد گردن را آرام می‌کنند.

عفونت، سردرد و خونریزی از شایع‌ترین عوارض جانبی تزریقات استروئیدی هستند. اثرات جانبی استروئیدهای خوراکی که عموماً مورد استفاده قرار نمی‌گیرند شامل افزایش وزن، افزایش فشارخون و پوکی استخوان است.

مصرف استروئیدها در درمان گردن درد

شل کننده‌ های عضلانی

باسلوفن و سایر شل کننده‌های عضلانی، گرفتی و سفتی عضلات گردن را کاهش می‌دهند. در هنگام استفاده از این داروها نیز باید به اثرات جانبی آنها نظیر خواب آلودگی، اعتیاد به مصرف دارو و احتباس ادراری توجه کنید.

بیشتر بخوانید: دلایل گردن درد چیست؟ + درمان

???? بهترین کلینیک درمان گردن درد

در کنار دارو درمانی و استفاده از بهترین قرص برای گردن درد که به آنها اشاره کردیم، بهره گیری از روش‌های درمانی دیگر نیز می‌تواند بسیار مؤثر باشد. یکی از بهترین مراکز طب پزشکی برای درمان علائم گردن درد، کلینیک دینا است.

در این مرکز درمانی، درمان درد گردن از طریق روش‌های نوین مانند اوزون تراپی و فیزیوتراپی انجام می‌شود. روش اوزون تراپی، با تزریق مخلوط اکسیژن و اوزون به ناحیه گردن، به بهبود علائم درد، التهاب و بهبود عملکرد عضلات و مفاصل کمک می‌کند. این فرآیند به عنوان یک روش کم خطر برای درمان درد گردن شناخته می‌شود.

از سوی دیگر فیزیوتراپی در این کلینیک به عنوان یک رویکرد چندجانبه برای درمان درد گردن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع درمان فیزیکی شامل تمرینات تقویتی، انجام حرکات کورتیکال، و ماساژ درمانی است که به بهبود قدرت عضلات، افزایش انعطاف‌پذیری و کاهش درد در ناحیه گردن کمک می‌کند.

???? تیم پزشکی کلینیک دینا با استفاده از این روش‌های تخصصی، بر اساس نیازهای هر بیمار، به ارائه درمان‌های شخصی‌ و کارآمد به درمان درد گردن کمک می‌کنند. برای دریافت مشاوره تلفنی با این متخصصان این مرکز درمانی با شماره زیر تماس بگیرید.

کلینیک دینا خدمات طب فیزیکی و توانبخشی

خلاصه مطالب

بهترین قرص برای گردن درد آن دسته از داروهایی هستند که علائم این عارضه را در درازمدت به حداقل برسانند. استامینوفن و داروهای ضدالتهابی گزینه مناسب برای کاهش و در مواردی درمان گردن درد ناشی از بیرون زدگی دیسک هستند. اما مصرف مداوم این داروها باید با احتیاط صورت گیرد تا به کبد آسیب نرساند.

توجه داشته باشید که هرگونه تصمیم در مورد مصرف قرص گردن درد باید توسط پزشک متخصص صورت گیرد و نکات مرتبط با مصرف صحیح داروها از سوی بیماران رعایت شود. برای کسب مشاوره‌های لازم در مورد انتخاب بهترین قرص برای گردن درد با پزشکان متخصص کلینیک دینا در ارتباط باشید.

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

 

منبع: سایت کلینیک دینا و بهترین قرص برای گردن درد

 



:: برچسب‌ها: گردن درد , قرص برای گردن درد , بهترین قرص برای گردن درد , کیلنیک دینا , ,
:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dina

???? روش درمان گردن درد در خانه می‌تواند از پیشرفته شدن این عارضه جلوگیری کند. گردن به عنوان قسمت ابتدایی ستون فقرات با داشتن هفت مهره، نقش مهمی در حرکت بدن دارد. استخوان‌ها، رباط‌ها و عضلات گردن این قسمت از سر را حمایت می‌کنند و باعث حرکت و انعطاف آن می‌شوند.

وجود هرگونه ناهنجاری، التهاب یا آسیب به علت درد یا سفتی گردن، می تواند کیفیت زندگی فرد را تحت تأثیر قرار دهد. شدت این مشکل از حداقل تا حداکثر متغیر بوده و بستگی به عوامل مختلفی از جمله نوع واقعه، سن، و وضعیت کلی سلامت فرد دارد. در ادامه این مقاله به توضیح گردن درد و درمان خانگی آن خواهیم پرداخت.

???? انواع دردهای گردن

انواع دردهای گردن را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

درد عضلانی که  ناشی از کشیدگی عضلات و رگ به رگ شدن است و معمولاً در پاسخ به فعالیت بیش از حد یا استرس جسمی یا احساسی طولانی‌مدت رخ می‌دهد.

انقباض ناگهانی و دردناک عضله که با محدودیت حرکتی همراه است، مخصوصاً هنگام بیدار شدن از خواب یا در مواقع استرس عاطفی.

 درد مرتبط با گردن که معمولاً در پشت سر و قسمت بالایی گردن احساس می‌شود و اغلب ناشی از تنش یا اسپاسم عضلانی است.

بروز درد مفصل فاست (Facet) که ناشی از مشکلات در مفصل‌های مجاور هم که ممکن است به علت آرتروز یا آسیب‌های حاد ایجاد شود.

مقالات بیشتر: علائم گردن درد خطرناک + روش درمان

دردهای عصبی به علت التهاب در نزدیکی نقاط خروج عصب‌ها در ناحیه گردن.

درد ارجاعی ناشی از مشکلات سایر قسمت‌های بدن مثل درد شانه هنگام حمله قلبی یا مشکلات دستگاه گوارش.

دردهای استخوانی ناشی از آسیب به بافت‌های نرم که گاهی ممکن است بیماری‌های استخوان نقش داشته باشند و علائم شکستگی یا ضعیف شدن استخوان را نشان دهند.

انواع دردهای گردن

???? مهم‌ترین علائم درد گردن

علائم درد گردن ممکن است شامل موارد زیر باشند:

1- گرفتگی گردن: احساس سفتی و گیر کردن گردن به هنگام حرکت.

2- درد شدید: درد تیز و محلی در ناحیه گردن که با حرکت گردن ممکن است بیشتر شود.

3- انتشار درد: درد ممکن است به سر، تنه، شانه‌ها و بازوها انتشار یابد. در برخی موارد، اگر از فشرده شدن عصب ناشی شود، علائمی همچون احساس بی‌حسی، ضعف، و سوزن سوزن شدن در بازوها یا دست‌ها نیز رخ می‌دهد.

4- سردرد: درد گردن می‌تواند سردرد سرویکوژنیک (سردردی که از ناحیه گردن منشاء می‌گیرد) ایجاد کند. همچنین درد گردن ممکن است با سردرد همراه باشد، که یکی از علائم میگرن نیز محسوب می‌شود.

بهترین روش درمان گردن درد در خانه

روش درمان گردن درد در خانه بسیار می‌تواند در انتشار درد مؤثر باشد و شما می‌توانید دردهایی که ناشی از گرفتگی عصب یا عضله هستند را بهبود دهید.

استفاده از کمپرس سرد و گرم

بهترین روش درمان گردن درد در خانه، استفاده از کمپرس سرد و گرم می‌باشد. این روش می‌تواند به کاهش گرفتگی عضلات و در نتیجه کاهش درد در ناحیه گردن کمک کند. به‌طور خاص، استفاده از دوش آب گرم می‌تواند به باز شدن ماهیچه‌های گردن از زیرمجموعه‌های اصلی این روش منجر شود. این روش درمان گردن درد می‌تواند به بهبود وضعیت درد گردن کمک می‌کند و تأثیر برطرف‌کننده‌ای دارد.

بهترین روش درمان گردن درد در خانه

روش ماساژ درمانی در درمان گردن درد در خانه

استفاده از ماساژ به عنوان یک روش درمان گردن درد در خانه می‌تواند مفید باشد. ماساژ به طور کلی باعث افزایش گردش خون در ناحیه مورد نظر می‌شود و می‌تواند به کاهش درد گردن کمک کند. یک نکته مهم در این روش، شناسایی درست علت و ماهیت درد است. اگر درد گردن ناشی از گرفتگی عضلات، حرکت ناگهانی یا کشش باشد، ماساژ درمانی ممکن است یک روش مؤثر برای کاهش این عارضه در فرد باشد.

استفاده از دستگاه فیزیوتراپی خانگی

برطرف کردن گردن درد و درمان خانگی آن از طریق دستگاه فیزیوتراپی خانگی نیز امکان پذیر است. این دستگاه‌ها بر اصول فیزیوتراپی عمل می‌کنند و می‌توانند به بهبود وضعیت گردن کمک کنند. برای انجام این کار، می‌توانید از سایت برجیس دستگاه فیزیوتراپی خانگی را تهیه کنید و با مطالعه راهنمای محصول، نحوه استفاده صحیح از آن را بیاموزید. این روش یک گزینه مؤثر و راحت برای درمان درد گردن در محیط خانگی است.

استفاده از گردن‌بندهای طبی

استفاده از گردن‌بندهای طبی یک روش درمان گردن درد در خانه برای کاهش فعالیت گردن و فشار وزن سر بر روی گردن است. این گردن‌بندها معمولاً به منظور حمایت و استحکام بخشیدن به گردن و کاهش حرکات ناخواسته ممکن است توصیه شوند.

با کاهش فعالیت گردن و استفاده از گردن‌بند، ممکن است فشار و تنش در ناحیه گردن کاهش یابد و بهبود در وضعیت درد حاصل شود. این روش می‌تواند یک اقدام موقتی باشد و باید با پزشک مورد مشوره قرار گیرد تا بهترین گزینه درمانی انتخاب شود.

استفاده از گردن‌بندهای طبی

داروهای مسکن

مصرف داروهای مسکن یا شل کننده عضلات یک روش دیگر است که برای کاهش درد در ناحیه گردن مورد استفاده قرار می‌گیرد. به‌عنوان مثال، ممکن است از قرص‌های متوکاربامول استفاده کنید تا در زمان درد گردن، درد را کاهش دهید.

استفاده از بالشت مناسب

از مهم‌ترین اقداماتی که به عنوان روش درمان گردن درد در خانه در نظر گرفته می‌شود، استفاده از یک بالشت مناسب و استراحت در طول مدتی است که احساس درد می‌کنید. انتخاب یک بالشت مناسب می‌تواند به حمایت مناسب از گردن شما کمک کند و استراحت کافی در طول شب به بازدهی بهتر در فرآیند بهبودی بیمار کمک نماید.

مقالات بیشتر: دلایل گردن درد چیست؟ + درمان

???? تشخیص گردن درد در کلینیک دینا

در تشخیص درد گردن، پزشک ابتدا با انجام مصاحبه پزشکی اطلاعات بیشتری از شما دریافت می‌کند. سپس به معاینه فیزیکی می‌پردازد و در صورت لزوم، از روش ایگزای پشت گردن یا MRI استفاده می‌کند. این مراحل به پزشک کمک می‌کنند تا علت درد گردن شما را تشخیص دهد و برنامه‌ی درمان مناسبی را برای ما در نظر گیرد.

???? کلینیک دینا با داشتن کادر متخصص پزشکی با تشخیص علائم گردن درد می‌توانند در درمان این عارضه از طریق روش‌های ماساژ درمانی، فیزیوتراپی و اوزون تراپی به بهبود سریعتر شما کمک کنند. برای دریافت مشاوره می‌توانید با شماره زیر در تماس باشید.

کلینیک دینا خدمات طب فیزیکی و توانبخشی

خلاصه مطالب

انتخاب روش درمان گردن درد در خانه برای عدم پیشرفت این عارضه بسیار موثر است. درد گردن یک عارضه شایع است که می‌تواند به دلایل مختلفی از جمله کشیدگی عضلانی و اسپاسم عضله تا مشکلات مفصل فاست و درد عصبی بوجود آید. علائم گردن درد نیز ممکن است شامل گرفتگی گردن، درد شدید، انتشار درد به سایر مناطق بدن مانند سر، تنه، شانه‌ها و بازوها، و حتی سردرد باشد. اطلاع به موقع از علائم گردن درد و درمان خانگی به عدم انتشار آن کمک خواهد کرد.  کمک می‌کند. با این حال، در صورت عدم بهبود یا شدت بیشتر درد، توصیه می‌کنیم که به پزشک مراجعه کنید.

پزشکان مجرب کلینیک دینا با ارائه بهترین روش درمان گردن می‌توانند از پیشرفت این عارضه جلوگیری کرده و درمان مناسبی را به بیماران تجویز نمایند. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره‌های موجود در صفحه اصلی سامانه در ارتباط باشید.

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

 

منبع: سایت کلینیک دینا و روش درمان گردن درد در خانه

 



:: برچسب‌ها: روش درمان گردن درد درحانه , درمان گردن درد در خانه , کلینیک دینا , گردن درد , درمان گردن درد , ,
:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dina

???? علائم گردن درد خطرناک در ناحیه گردن، شانه و بازو بروز می‌یابد و ممکن است به صورت حاد و مزمن ادامه داشته باشد. درمان درد گردن با استفاده از دارو و روش‌های درمانی خانگی امکان‌پذیر است، اما در موارد شدید توصیه می‌شود به پزشک مراجعه کنید. شما می توانید از روش‌های درمانی ساده مانند استراحت، ورزش‌های کششی گردن، کمپرس آب گرم استفاده کنید. برخی از گردن دردها معمولاً ناشی از تنش رباط‌ها و عضلات اطراف گردن هستند و با درمان‌های معمول در یک هفته بهبود می‌یابند.

اما در مواردی که گردن درد به دلیل تنش، گرفتگی و اسپاسم عضلات ایجاد شده است، ممکن است به درمان طولانی‌تر از یک هفته نیاز داشته باشد. لازم به ذکر است که گردن دردهای خاصی وجود دارند که نیاز به ارزیابی توسط پزشک دارند و ممکن است به درمان‌های خاصی نیاز داشته باشند. در ادامه به نشانه‌های و علائم گردن درد خطرناک اشاره خواهیم کرد.

???? نشانه‌ها و علائم گردن درد خطرناک

مهم‌ترین علائم گردن درد خطرناک شامل موارد زیر می‌باشند:

سفت شدن گردن

افرادی که با گردن درد مواجه هستند، ممکن است احساس سفتی در گردن خود داشته باشند. همچنین دامنه حرکت آن‌ها گاهی اوقات کاهش می‌یابد و این سفتی در گردن به حدی است که فرد قادر به خم کردن سر خود نیست.

 

نشانه‌ها و علائم گردن درد خطرناک

 

درد شدید گردن

این نوع درد ممکن است به نظر وارد شدن یک جسم تیز از خارج به گردن شباهت داشته باشد و معمولاً به صورت موضعی در یک ناحیه خاص عمل کند. این درد مانند یک حس فشار شدید در ناحیه گردن بروز یابد.

گردن با تشعشع یا بی حسی

در درد گردن با تشعشع یا بی حسی، درد به سمت تنه، شانه و بازوها گسترش می‌یابد. اگر گردن درد شما به دلیل فشار بر روی یک عصب باشد، ممکن است احساس بی حسی، سوزن‌سوزن شدن، یا ضعف در بازوها و دست‌ها را تجربه کنید و باید حتماً به پزشک خود مراجعه کنید.

 

مقالات بیشتر: دلایل گردن درد چیست؟ + درمان

???? سردرد

سردرد ممکن است ناشی از درد گردن باشد که ابتدا در این ناحیه ظاهر شود و در نهایت به سردرد سرویکوژنیک یا میگرن تبدیل شود. به عبارت دیگر، گردن درد همراه با سردرد ممکن است نشانه‌ای از میگرن باشد. اگر گردن درد شما به همراه سرگیجه، سردرد، دوبینی و ناتوانی در تعادل باشد، توصیه می‌کنیم به پزشک مراجعه کنید.

???? درد گردن پس از لمس

درد گردن پس از لمس یک نشانه دیگر است که ممکن است به مشکلات مربوط به گردن اشاره داشته باشد. این نوع درد گردن، پس از لمس یا معاینه فیزیکی ستون فقرات گردنی افزایش می‌یابد.

???? گردن درد همراه با تب

هرگونه گردن دردی که همراه با تب باشد نیاز به توجه ویژه دارد. اگر گردن درد همراه با تب یا کاهش وزن باشد، ممکن است نشان‌دهنده مشکلات جدی مانند مننژیت، عفونت‌های دیگر یا سرطان باشد. در این صورت، توصیه می‌شود به سرعت به پزشک مراجعه کنید.

???? تشخیص گردن درد خطرناک

تشخیص گردن درد خطرناک اغلب نیازمند یک روند تشخیصی جامع است. پزشکان در ابتدا با انجام یک معاینه کامل، جمع‌آوری سابقه پزشکی و بررسی علائم وضعیت شما را بررسی می‌کنند. اطلاعاتی که شما ارائه می‌دهید، از جمله علائم، شدت درد، زمان شروع و هر نکته خاصی که ممکن است به تشخیص کمک کند، بسیار مهم است.

پس از معاینه اولیه، پزشک ممکن است به آزمایشات تصویربرداری و آزمایشات مختلف نیاز داشته باشد تا به تشخیص نهایی برسد. این آزمایشات شامل موارد زیر هستند:

آزمایش خون: بررسی علائم آزمایش خون می‌تواند نشانگر مسائل مختلفی از جمله التهاب یا عفونت باشد.

اشعه ایکس: اشعه ایکس برای مشاهده ساختارهای استخوانی و مفصلی در منطقه گردن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سی‌تی اسکن: سی‌تی اسکن تصاویر مقطعی از داخل گردن را ایجاد می‌کند و به پزشک اطلاعات بیشتری درباره ساختارهای داخلی فراهم می‌کند.

اسکن ام ‌آر آی: ام ‌آر آی تصاویر دقیق‌تری از ناحیه گردن ایجاد می‌کند و ممکن است برای مشاهده بافت‌های نرم مانند عضلات و اعصاب مورد استفاده قرار گیرد.

 

مقالات بیشتر: نوار عصب عضله چیست؟

 

الکترومیوگرافی (EMG): این تست به پزشک امکان می‌دهد عضلات و اعصاب شما را بررسی کند و ممکن است در تشخیص مشکلات عضلاتی یا عصبی مفید باشد.

پونکشن کمر (Lumbar Puncture): این تست ممکن است در مواردی که نشان‌دهنده عفونت مخچه (مننژیت) باشد، انجام شود.

پس از جمع‌آوری اطلاعات از تمامی مراحل معاینه و آزمایشات، پزشک قادر خواهد بود تا تشخیص دقیق‌تری ارائه دهد و در صورت لزوم، طرح درمان مناسب را شروع کند.

 

تشخیص گردن درد خطرناک

 

???? روش های درمان گردن درد خطرناک

در صورت تشخیص علائم گردن درد خطرناک، ممکن است نیاز به جراحی باشد و باید به ‌سرعت تحت مراقبت پزشکی قرار گیرید. اگر گردن درد همراه با بی حسی در انگشتان باشد، این علائم نیز بسیار خطرناک محسوب می‌شوند و نیاز به ارزیابی دقیق توسط پزشک را دارند.

انجام تست هایی مانند ام‌ آر آی، تست نوار عصب، تست نوار عصبی و عضلانی می‌تواند در این موارد مفید باشد. در اغلب موارد پزشکان از روش های مانند فیزیوتراپی، اوزون درمانی و دارودرمانی برای درمان بیماران استفاده می کنند.

 

مقالات بیشترنوبت‌ دهی اینترنتی نوار عصب و عضله

 

???? درمان گردن درد خطرناک در کلینیک دینا

کلینیک دینا به عنوان یک مرکز پزشکی تخصصی در حوزه درمان گردن درد، روش‌ها و رویکردهای نوین و کارآمد را به بیماران ارائه می‌کند. این کلینیک با اتکا به تیم پزشکان و متخصصان مجرب، با بررسی دقیق و جامع سابقه پزشکی هر بیمار، درمان‌هایی فراهم می‌کند که به طور اصولی بر اساس روش‌های نوین پزشکی انجام می‌شود.

در ابتدا مراحل معاینه شامل ارزیابی دقیق علائم و شدت درد، جمع‌آوری سابقه پزشکی، و معاینات تصویری همچون ام‌ آر آی و سی‌تی اسکن انجام می‌شود. بعد از تشخیص دقیق، تیم درمانی به ارائه یک برنامه درمانی شخصی‌سازی شده بر اساس نیازهای هر بیمار می‌پردازد.

???? در کلینیک دینا، درمان‌های متعددی از جمله فیزیوتراپی، تمرینات تقویتی، اوزون درمانی و سایر راهکارهای پیشرفته به بیماران ارائه می‌شود. همچنین برنامه‌های پیشگیری و آموزشی نیز به همراه تکنیک‌های تغییر سبک زندگی برای کاهش خطر و بازگشت درد گردن در نظر گرفته می‌شوند. برای دریافت مشاوره‌های لازم برای درمان علائم گردن درد خطرناک می‌توانید با شماره زیر در ارتباط باشید.

 

درمان گردن درد خطرناک در کلینیک دینا

 

خلاصه مطالب

علائم گردن درد خطرناک به صورت فشار بر عصب‌ها یا مشکلات در ستون فقرات گردن بروز می‌یابند. درمان این نوع دردها نیازمند تشخیص دقیق و درمان مناسب است. کلینیک دینا با تکیه بر تخصص و تجربه پزشکان مجرب خود و بهره‌گیری از تجهیزات تشخیصی پیشرفته، راه‌حل‌های درمانی جدیدی را برای درمان گردن درد ارائه می‌کند.

این کلینیک در در درمان گردن درد خطرناک، روش‌های ترکیبی از جمله فیزیوتراپی، درمان‌های دارویی، اوزون درمانی بهره می‌برد. این درمان‌ها با هماهنگی دقیق تیم پزشکی به منظور بهبود وضعیت بیماران و کاهش خطرات جدی مرتبط با گردن درد انجام می‌شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره‌های مندرج در سامانه تماس بگیرید و مشاوره‌های لازم را دریافت نمایید.

 

برای دانلود پی دی اف مقاله علائم گردن درد خطرناک کلیک کنید

 

منبع: سایت کلینیک دینا و علائم گردن درد خطرناک + روش درمان

 



:: برچسب‌ها: نوار عصب عضله , نوار عصب و عضله , تست نوار عصب و عضله , کلینیک دینا , ام اس ,
:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dina

???? دلایل گردن درد چیست؟ درد گردن ممکن است به دلیل عوامل مختلفی ایجاد شود. این درد ممکن است ناشی از اختلالات آناتومیک، التهاب و آسیب باشد. در کل انحرافات آناتومیکی، آسیب و صدمات ناشی از حوادث یا ضربه‌ها، التهاب مفاصل گردن، استفاده زیاد از گردن در فعالیت‌های روزمره، و وضعیت بدنی نامناسب می‌توانند باعث درد و سفتی در ناحیه گردن شوند.

تشخیص دقیق علائم و درمان گردن درد نیازمند مراجعه به پزشک متخصص است. دکتر ارتوپد یا فیزیوتراپیست می‌تواند براساس تاریخچه پزشکی و ارزیابی فیزیکی، تشخیص صحیحی داشته و برنامه درمانی مناسب را تجویز کنند.

???? مهم‌ترین دلایل گردن درد چیست؟

گردن درد یک مشکل شایع است که معمولاً با علائمی همچون درد و گرفتگی عضلات گردن، سر درد، شانه و پشت درد همراه است و مهمترین دلیل این عارضه، بر اثر رفتارهای نادرست و شیوه زندگی ناسالم است.

نشستن اشتباه، استفاده نادرست از دستگاه‌های الکترونیکی، حمل بار سنگین، استرس و عوامل دیگر ممکن است به عنوان مهمترین دلایل گردن درد باشند. از سوی دیگر، گردن درد ممکن است نشانه‌ای از بیماری‌های جدی‌تر نظیر فتق دیسک، تنگی کانال نخاع یا آرتروز باشد که نیاز به مشاوره با متخصص استخوان و ارتوپد را الزامی می‌کند.

مهم‌ترین دلایل گردن درد چیست؟

???? علائم گردن درد چیست؟

علائم گردن درد می‌تواند مختلف باشد و بستگی به شدت و علت آن دارد. اما برخی از شایع‌ترین نشانه‌های گردن درد عبارتند از:

1- درد و سفتی در ناحیه گردن: احساس درد و سفتی در منطقه سر، شانه، قسمت فوقانی پشت یا بازوها.

2- سردرد به خصوص سردردهای تنشی که ممکن است ناشی از تنش یا فشار عضلانی در گردن و قسمت فوقانی کمر باشد.

3- اسپاسم عضلانی: منقبض یا منبسط شدن غیرارادی عضلات گردن که می‌تواند به شروع ناگهانی درد، حساسیت به لمس و محدودیت حرکتی منجر شود.

بیشتر بخوانید: نوبت‌ دهی اینترنتی نوار عصب و عضله

4- بی‌حسی یا سوزن سوزن شدن:  این علائم نشان‌دهنده تحریک یا فشرده شدن عصب است.

5- دشواری یا بلع دردناک: نشان‌دهنده التهاب یا عفونت در گلو یا مری است که نیاز به ارزیابی توسط یک متخصص دارد. همه این علائم نشان‌دهنده وجود مشکل در ناحیه گردن و ممکن است نیاز به ارزیابی و درمان توسط پزشک داشته باشند.

???? علائم گردن درد خطرناک

اگر با علائم گردن درد مواجه هستید و می‌خواهید بدانید دلایل گردن درد چیست، چنانچه موارد زیر را تجربه می‌کنید، به سرعت به متخصص مراجعه کنید:

1- ادامه دار بودن درد: اگر درد گردن شما چندین روز ادامه دارد و به تسکین نمی‌رسد، این ممکن است نشانه مشکل جدی‌تر باشد.

2- تأثیر بر بازوها و پاها: اگر علاوه بر گردن و شانه، درد و سفتی به بازوها و پاها گسترش یابد، این ممکن است نشانه مشکلات عصبی یا مفصلی باشد.

بیشتر بخوانید: نوار عصب و عضله برای تشخیص چیست؟

3- سوزن سوزن شدن شدید: اگر گردن درد شما همراه با سردرد شدید، بی حسی، ضعف، یا سوزن سوزن شدن باشد، این ممکن است نشانه مشکلات جدی اعصاب یا مغز باشد.

توجه به این علائم و مراجعه به پزشک در اسرع وقت، می‌تواند در تشخیص و درمان مشکلات جدی گردن و ناحیه مرتبط به آن مؤثر باشد.

???? چه زمانی باید برای درد گردن به پزشک مراجعه کنیم؟

زمانی که دلایل گردن درد و علائم آن مشخص شد، ممکن است این علائم، نشانه مشکلات جدی باشد. در ادامه به علائمی که نشان‌دهنده نیاز به مراجعه به پزشک در صورت درد گردن می‌باشند، اشاره کرده‌ایم:

1- درد شدید بدون دلیل واضح: اگر درد شما بسیار شدید بوده و دلیل واضحی برای آن ندارید.

2- برآمدگی در گردن: وجود برآمدگی یا تغییر شکل غیرطبیعی در منطقه گردن.

3- تب: اگر با درد گردن همراه با تب باشد.

 چه زمانی باید برای درد گردن به پزشک مراجعه کنیم؟

4- سردرد: وجود سردرد شدید و مزمن به همراه درد گردن.

5- غدد متورم: تورم و برآمدگی غدد لنفاوی در ناحیه گردن.

6- تهوع و استفراغ: اگر درد گردن با تهوع یا استفراغ همراه باشد.

7- ضعف و بی‌حسی: احساس ضعف، بی‌حسی یا مورمور شدن در نواحی مختلف بدن، به ویژه بازوها یا پاها.

بیشتر بخوانید: نوار عصب عضله چیست؟

8- اگر درد گردن به ناحیه بازوها یا پاها گسترش یابد باید به پزشک مراجعه کنید.

9- عدم توانایی حرکت‌ دادن بازو یا دست‌ها

10- عدم توانایی در رساندن چانه به قفسه سینه: در صورت عدم توانایی در انجام این حرکت، ممکن است نیاز به ارزیابی شرایط توسط پزشک داشته باشید.

11- اختلال عملکرد روده‌ای یا مثانه‌ای: اگر درد گردن با مشکلات در عملکرد روده یا مثانه همراه باشد. باید به پزشک مراجعه کنید.

???? درمان گردن درد در کلینیک دینا

کلینیک دینا با برخورداری از تجهیزات پزشکی مدرن و تیم متخصص درمان، به عنوان یک مرکز معتبر در زمینه درمان گردن درد شناخته می‌شود. پزشکان متخصص این کلینیک شیوه‌های جدیدی را در ارائه خدمات به بیماران و تشخیص دلایل گردن درد بکار می‌گیرند.

در مراحل اولیه پزشکان با انجام ارزیابی دقیق، علت اصلی درد گردن را تشخیص می‌دهند. سپس، بر اساس تشخیص درست، برنامه درمانی شخصی‌سازی شده به هر بیمار ارائه می‌شود. از جمله روش‌های درمانی کلینیک دینا، فیزیوتراپی، ماساژ درمانی، اوزون درمانی تمرینات تقویتی هستند.

???? کادر پزشکی کلینیک دینا هماره تلاش می‌کنند تا با ارائه خدمات با کیفیت، هزینه‌ درمان گردن درد را برای بیماران کاهش دهند. از این رو بسیاری از بیماران ترجیح می‌دهند برای درمان گردن درد به این مرکز درمانی مراجعه کرده و از تخصص و حرفه‌ تیم درمانی بهره‌مند شوند. برای دریافت مشاوره در ارتباط با دلایل گردن درد و روش‌های درمانی می‌توانید با شماره زیر در تماس باشید.

کلینیک دینا خدمات طب فیزیکی و توانبخشی

خلاصه مطالب

از مهمترین دلایل گردن درد شیوه نامناسب نشستن، حمل بارهای سنگین، التهاب مفاصل و .. است. استفاده از روش‌های نوین درمان گردن درد نقش مهمی در پیشگیری و تسکین درد گردن دارد.

مشاوره با پزشکان متخصص، به بیماران این امکان را می‌دهد که راهکارهای متنوعی را برای بهبود وضعیت گردن خود امتحان کنند. برای درمان علائم گردن درد می‌توانید به کلینیک دینا مراجعه کنید تا پزشکان مجرب این کلینیک بهترین روش درمانی را روند درمان شما را تسریع کنند.

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید. 

 

منبع: سایت کلینیک دینا و  دلایل گردن درد چیست؟ + درمان

 



:: برچسب‌ها: درمان گردن درد , دلایل گردن درد چیست , کلینیک دینا , گردن درد چیست , گردن درد , ,
:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 6 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dina

???? نوبت‌ دهی اینترنتی نوار عصب و عضله یکی از خدمات حوزه پزشکی است که باعث تسهیل روند دریافت نوبت از سوی مراجعان می‌شود. بسیاری از مراکز طب پزشکی که خدمات تست نوار عصب و عضله را انجام می‌دهند، امکان دریافت نوبت به صورت آنلاین را فراهم کرده‌اند و بیماران می‌توانند در کمترین زمان نوبت خود را رزرو کنند.

کلینیک‌های معتبر که دارای متخصصان انجام تست نوار عصب عضله هستند، به دلیل داشتن مراجعان بسیار زیاد، شرایط نوبت دهی اینترنتی نوار عصب عضله را فراهم کرده‌اند و بیماران پس از مراجعه می‌توانند بدون معطلی از خدمات ارائه شده کلینیک استفاده کنند. در ادامه بیشتر در ارتباط با نوبت دهی اینترنتی نوار عصب عضله توضیح خواهیم داد.

???? اهمیت نوبت ‌دهی اینترنتی نوار عصب و عضله

بیمارانی که دارای مشکل مربوط به اعصاب حرکتی هستند، معمولاً برای انجام تست نوار عصب عضله به مراکز طب پزشکی مراجعه می‌کنند. این آزمایش جهت تشخیص سلامت ماهیچه‌ها و سلول‌های عصبی کنترل کننده است. به کمک این روش امکان بررسی اختلال در عملکرد ماهیچه‌ها، عصب‌ها و انتقال پیام عصبی از عصب به ماهیچه‌ها وجود دارد.

اما در کنار توجه به نوع کلینیک و تجهیزات و دستگاه‌های مورد استفاده، بیشترین چیزی که مورد توجه مراجعان است، امکان دریافت نوبت به صورت اینترنتی قبل از مراجعه است. در کلینیک‌هایی که شرایط دریافت نوبت آنلاین را برای بیماران فراهم نمی‌کنند، افراد باید به صوررت حضوری مراجعه کنند. پس از انتظار طولانی و چند ساعت معطلی در کلینیک، آزمایش را انجام دهند. در برخی مواقع به دلیل تعداد زیاد بیماران می‌توانند برای روزهای بعد نوبت دریافت کنند.

مقالات بیشتر: نوار عصب و عضله برای تشخیص چیست؟

اما در مراکز طب پزشکی که به مساله نوبت دهی اینترنتی نوار عصب عضله توجه ویژه‌ای دارند، مراجعان دغدغه دریافت نوبت به صورت حضوری نداشته و می‌توانند از چند روز قبل برای اخذ نوبت تست الکترومیوگرافی و تست هدایت عصبی اقدام کنند.

نوبت‌دهی اینترنتی می‌تواند به مراکز پزشکی برای ارائه خدمات بهتر کمک کند. از سوی دیگر بیماران می‌توانند به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن نوبت ملاقات با پزشک خود را تعیین کنند.

نوار عصب و عضله که برای تشخیص و درمان اختلالات عصبی و عضلانی انجام می‌شود، دریافت نوبت آنلاین می‌تواند به سرعت و دقت در ارائه خدمات به افراد مؤثر باشد.

اهمیت نوبت ‌دهی اینترنتی نوار عصب و عضله

???? مزایای نوبت‌ دهی اینترنتی نوار عصب و عضله

نوبت‌ دهی اینترنتی نوار عصب و عضله برخی از مزایای زیر را برای بیماران دارد:

1- صرفه‌جویی در زمان: بیماران می‌توانند به راحتی و در هر زمانی که می‌خواهند نوبت انجام تست نوار عصب و عضله را تعیین کنند. این کار باعث کاهش زمان انتظار و افزایش راحتی بیماران می‌شود.

2- دقت بیشتر در ثبت اطلاعات: سیستم نوبت‌دهی اینترنتی می‌تواند شرایط بهبود مدیریت اطلاعات بیماران و ارتباط بهتر با متخصصان را فراهم کند. این کار به دقت بیشتر در تشخیص و درمان اختلالات مرتبط با سلامت اعصاب بیماران کمک می‌کند.

3- تسهیل در برنامه‌ریزی سیستمی: تیم‌های پزشکی با استفاده از سیستم نوبت‌دهی اینترنتی می‌توانند برای بهبود در برنامه‌ریزی خدمات و استفاده بهینه از امکانات از سوی مراجعان اقدام کنند.

???? نوبت‌ دهی اینترنتی نوار عصب و عضله کلینیک دینا

کلینیک دینا به عنوان یک مرکز طب پزشکی متشکل از کادر مجرب، به بهبود و تسهیل دسترسی بیماران به خدمات ارائه شده اهمیت زیادی می‌دهد. یکی از روش‌های مهم در این راستا، نوبت‌دهی اینترنتی این کلینیک است که به بیماران این امکان را می‌دهد تا به سرعت و با سهولت نوبت‌های خود را تعیین کنند.

مقالات بیشتر: نوار عصب عضله چیست؟

با استفاده از سیستم نوبت‌ دهی اینترنتی نوار عصب عضله در کلینیک دینا، بیماران می‌توانند به راحتی و در هر زمانی که نیاز باشد، نوبت خود را تعیین کنند. این امکان باعث می‌شود که بیماران به جای انتظارهای طولانی در صفوف پذیرش، به سرعت وارد فرآیند درمان شوند و از خدمات با کیفیت کلینیک بهره‌مند شوند.

نوبت‌ دهی اینترنتی نوار عصب و عضله کلینیک دینا

???? مزایای نوبت دهی آنلاین نوار عصب در کلینیک دینا

یکی از مزایای اصلی نوبت دهی آنلاین، صرفه‌جویی در زمان برای بیماران است. بیماران می‌توانند به راحتی از طریق وب‌سایت یا اپلیکیشن موبایل کلینیک افدام کنند. مراجعان می توانند با مشاهده تاریخ‌های مختلف و با توجه به زمان‌های خالی پزشکان، نوبت مناسب خود را انتخاب کنند.

بعلاوه این سیستم به مدیریت اطلاعات بیماران نیز کمک می‌کند. با ثبت اطلاعات صحیح و به‌روز بیماران در سامانه، پزشکان دقت بیشتری در تشخیص و درمان بیماران خواهند داشت. این بهبود در مدیریت اطلاعات می‌تواند بهبودی مستقیم در کیفیت خدمات پزشکی ارائه شده توسط کلینیک دینا را به همراه داشته باشد.

مقالات بیشتر: عوارض نوار عصب و عضله چیست؟

???? دریافت نوبت در سریعترین زمان 

با این وجود، در پیاده‌سازی نوبت‌دهی اینترنتی برای خدمات نوار عصب و عضله نیاز به مدیریت دقیق و حرفه‌ای دارد. حفظ حریم خصوصی بیماران و اطمینان از امنیت اطلاعات پزشکی از جمله اولویت‌های این فرآیند مهم است.

???? از سوی دیگر آموزش به موقع کارکنان و بیماران در استفاده صحیح از سیستم نوبت‌دهی اینترنتی از اهمیت بالایی برخوردار است. برای دریافت نوبت‌ اینترنتی نوار عصب و عضله در کلینیک دینا و دسترسی راحت به خدمات این مرکز طب پزشکی، می‌توانید با شماره زیر تماس بگیرید.

کلینیک دینا خدمات طب فیزیکی و توانبخشی

خلاصه مطالب

نوبت‌ دهی اینترنتی نوار عصب و عضله به عنوان یک روش کارآمد به بیماران این امکان را می‌دهد تا به سرعت و با سهولت نوبت خود را تعیین کنند. از سوی دیگر این خدمات باعث می شود که افراد وقت خود را به علت انتظارهای طولانی در صفوف پذیرش هدر ندهند. از مزایای این روش صرفه‌جویی در زمان بیماران، دقت بیشتر در ثبت اطلاعات و بهبود برنامه‌ریزی سیستمی برای کادر پزشکی است.

یکی از مراکزی که امکان نوبت دهی اینترنتی نوار عصب عضله را فراهم کرده است، کلینیک دینا می‌باشد. نوبت‌دهی اینترنتی کلینیک دینا به بهبود دسترسی بیماران به خدمات پزشکی و کارایی خدمات نوار عصب و عضله ارائه شده کمک می کند. برای کسب اطلاعات جهت رزرو خود می‌توانید با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی در تماس باشید.

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

 

منبع: سایت کلینیک دینا و نوبت‌ دهی اینترنتی نوار عصب و عضله

 



:: برچسب‌ها: نوار عصب عضله , نوار عصب و عضله , تست نوار عصب و عضله , کلینیک دینا , ام اس , عوارض نوار عصب و عضله ,
:: بازدید از این مطلب : 175
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dina

???? نوار عصب و عضله برای تشخیص چیست؟ نوار عصب و عضله یک روش شناسایی مشکلات عصبی و عضلانی است که هنگام درد، سوزش، ضعف و اسپاسم در نواحی مختلف بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد و سیگنال‌های الکتریکی تولید شده توسط نورون‌ها و عضلات را ثبت می‌کنند. نتایج این آزمایش به شکل نمودارها و نمودارهایی تجزیه و تحلیل می‌شوند تا پزشک یا تحلیلگر متخصص بتوانند به دقت عملکرد نورون‌ها و عصب‌ها را ارزیابی کنند.

تحلیل نتایج نوار عصب و عضله می‌تواند در تشخیص و درمان اختلالات عصبی و عضلانی مفید باشد. این آزمایش به پزشک امکان می‌دهد با دقت تر تصویری از عملکرد سیستم عصبی و عضلانی بدن بگیرد و راهنمایی‌های لازم برای درمان و مداخله مناسب فراهم آورد. در ادامه توضیحات کاملی در ارتباط با این سؤال که نوار عصب و عضله برای تشخیص چیست؟ ارائه خواهیم کرد.

???? تست نوار عصب و عضله برای تشخیص چیست؟

شاید برای شما این سؤال بوجود آمده باشد که نوار عصب و عضله برای تشخیص چیست؟ تست نوار عصب و عضله یا الکترومیوگرافی روشی است که به وسیله آن وضعیت سلامت و فعالیت عصب و عضله در بدن سنجیده شود. این تست با استفاده از الکترودها که روی عضلات یا ناحیه مورد نظر قرار می‌گیرند، انجام می‌شود و جریان الکتریکی تولید شده توسط فعالیت عصبی و عضلانی را ثبت می‌کند.

جواب نوار عصب و عضله می‌تواند به پزشک اطلاعات ارزشمندی در مورد سلامت عصب و عضله، نحوه انتقال سیگنال الکتریکی و وجود هرگونه اختلال یا نقص در فعالیت این سیستم‌ها ارائه دهد.

مقالات بیشتر: عوارض نوار عصب و عضله چیست؟

در پاسخ به این سوال که تست نوار عصب و عضله برای تشخیص چیست؟ باید گفت استفاده از تست نوار عصب و عضله برای تشخیص مشکلات مختلف از جمله درد و آسیب عصبی یا عضلانی، خارش، فلج، و اختلالات مرتبط با اعصاب محیطی مانند سندروم تونل کارپال می‌تواند به پزشک کمک کند تا تشخیص دقیق‌تری داشته و برنامه درمانی متناسب با وضعیت شما را ارائه دهد.

تست نوار عصب و عضله برای تشخیص چیست؟

???? انواع آزمایش نوار عصب و عضله برای تشخیص درد

تست نوار عصب و عضله یک روش تشخیصی است که برای بررسی عملکرد و سلامت عصب‌ها و عضلات استفاده می‌شود. این تست شامل دو روش اصلی به نام تست هدایت عصبی (NCV) و الکترومیوگرافی (EMG) است.

در تست هدایت عصبی الکترودها روی سطح پوست ناحیه مورد نظر قرار می‌گیرند و سرعت واکنش عضلات به سیگنال‌های الکتریکی نورون‌های حرکتی اندازه‌گیری می‌شود. این تست برای بررسی وجود اختلال در عصب و تشخیص علل و محل دقیق بروز درد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در آزمایش الکترومیوگرافی با استفاده از یک سوزن ظریف، فعالیت الکتریکی عصبی عضلانی ناحیه مورد نظر بررسی و مقایسه می‌شود. این بخش از تست به پزشک اطلاعات دقیق‌تری در مورد فعالیت الکتریکی عضلات و نورون‌های حرکتی فراهم می‌کند.

???? نوار عصب عضله برای تشخیص سردرد

اگر این سؤال را دارید که نوار عصب و عضله برای تشخیص چیست؟ نوار عصب برای تشخیص انواع سردرد نیز کاربرد دارد. در اکثر موارد سردرد، التهاب در مغز باعث ایجاد فشار بر اعصاب می‌شود. این موضوع باعث تشابه علائم در انواع مختلف سردردها است و تشخیص دقیق علت و محل بروز آن بسیار اهمیت دارد.

تست سرعت هدایت عصبی و تحلیل نوار مغز به طور قابل‌ توجهی برای تشخیص نوع سردرد موثر است. در واقع این روش به تفکیک سردرد تنشی ناشی از اختلالات عملکرد مفصل گیجگاهی فک پایین از سردرد میگرنی کمک می کند.

مقالات بیشتر: هزینه نوار عصب دست

???? نوار عصب و عضله برای تشخیص کمردرد

کمردرد، با علائم گوناگونی همچون آرتروز، بیرون‌زدگی دیسک، تخریب مهره‌های کمر، گرفتگی عصب سیاتیک، تنگی کانال نخاعی، اسپاسم عضلات و اضافه وزن همراه است. علائم بسیاری از این عارضه‌ها، شامل گزگز، ضعف، درد عضلانی، و گرفتگی ناحیه کمر می‌باشد.

در چنین شرایطی، انجام هر دو نوع تست نوار عصب و عضله می‌تواند به تشخیص نوع کمردرد و شناسایی منشأ اصلی درد کمک کند. این تست‌ها می‌توانند اطلاعات مفیدی درباره سلامت عصب‌ها و عضلات در ناحیه کمر فراهم کنند و به پزشک کمک کنند تا بهترین راهکار درمانی را تعیین کند.

نوار عصب و عضله برای تشخیص کمردرد

???? آزمایش نوار عصب عضله برای تشخیص آرتروز و دیسک 

افرادی که سؤال دارند نوار عصب و عضله برای تشخیص چیست؟ می‌توانند برای تشخیص آرتروز و دیسک نیز این روش را امتحان کنند. آرتروز که به عنوان یک اختلال مرتبط با استخوان و مفاصل شناخته می‌شود، ممکن است در مفاصل نواحی مختلف بدن، به خصوص زانو و گردن بروز کند.

نوار عصب و عضله به عنوان یک روش مؤثر می‌تواند در تعیین علت و مکان دقیق درگیری عصبی و ارزیابی وضعیت سیگنال‌دهی عضلات مؤثر باشد.

???? نوار عصب و عضله برای تشخیص سایر بیماری ها

تا اینجا به این سؤال که نوار عصب و عضله برای تشخیص چیست؟ پاسخ دادیم. علاوه‌ بر تشخیص درد در ناحیه دست و پا، سردرد، کمردرد و گردن، می‌توان از نوار عصب عضله برای تشخیص درد ام اس نیز بهره برد.

نوار عصب و عضله، به عنوان یک ابزار تشخیصی کارآمد می‌تواند در تشخیص دردهای مرتبط با ام اس (اسکلروز چندگانه) نیز مفید باشد.

در حالت‌هایی که بخشی از بدن به حالت بی‌حسی مبتلا شده یا علائم مرتبط با ام اس ظاهر می‌شود، این تست می‌تواند به تشخیص وضعیت عصبی و عضلانی کمک کند.

مقالات بیشتر: نوار عصب عضله چیست؟

???? بهترین کلینیک انجام نوار عصب و عضله

???? تست نوار عصب و عضله باید به دقت و توسط تیم متخصص و حرفه‌ای انجام شود. نتایج این آزمایش به تشخیص دقیق مشکلات عصبی و عضلانی کمک می‌کند. همچنین در کلینیک‌های معتبر ، مشاوره و درمان مناسب برای بهبود وضعیت بیمار ارائه خواهد شد.

شما می‌توانید با مراجعه به مجتمع طب پزشکی دینا در تهران، از خدمات این مرکز نوار عصب و عضله بهره‌مند شوید. این کلینیک  با داشتن تجهیزات پیشرفته و تخصصی در زمینه تشخیص و درمان مشکلات عصبی و عضلانی، به ارائه خدمات با کیفیت بالا در حوزه درد و توانبخشی متعهد هستند. برای دریافت نوبت می‌توانید با شماره زیر در تماس باشید.

کلینیک دینا خدمات طب فیزیکی و توانبخشی

???? خلاصه مطالب

برخی از افراد این سؤال را دارند که نوار عصب و عضله برای تشخیص چیست؟ تست نوار عصب و عضله به عنوان یک روش تشخیصی است که از امواج الکتریکی برای مطالعه فعالیت‌های الکتریکی عضلات و عصب‌ها استفاده می‌کند. این تست به پزشکان امکان می‌دهد تا مسائل مختلف عصبی و عضلانی را از جمله دردها، سوزن‌سوزن شدن، ضعف و اسپاسم را شناسایی کنند.

انجام این آزمایش در مراکز تخصصی و توسط کادر حرفه‌ای حائز اهمیت است تا نتایج دقیق و قابل اعتماد ارائه شود. از این رو توصیه می‌کنیم برای انجام این تست به کلینیک دینا مراجعه کنید تا کادر متخصص این مجموعه تفسیر دقیقی به شما بیماران گرامی ارائه کنند.

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

 

منبع: سایت کلینیک دینا و نوار عصب و عضله برای تشخیص چیست؟

 



:: برچسب‌ها: نوار عصب عضله , نوار عصب و عضله , تست نوار عصب و عضله , کلینیک دینا , ام اس , عوارض نوار عصب و عضله , ,
:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dina

???? عوارض نوار عصب و عضله چیست؟ این سوال بسیاری از افرادی است که باید این آزمایش را انجام دهند. تمام ارزیابی‌های پزشکی می‌توانند عوارضی به همراه داشته باشند و نوار عصب عضله نیز از این قاعده مستثنا نمی باشد. اما عوارض نوار عصب و عضله شایع نیست و اگر پزشکان در این زمینه مجرب باشند، خطرات جانبی خاصی نخواهد داشت. دسته‌ای از بیماران قبل از انجام تست نوار عصب و عضله باید با پزشک خود مشورت کنند، از جمله افرادی که داروهای ضد انعقاد مصرف می‌کنند و قطع دارو می‌تواند برای آنها یک سری عوارض داشته باشد.

در بعضی از افراد نیز تنفس عمیق حین آزمایش باعث احساس بی‌قراری، تهوع و سرگیجه یا اضطراب می‌شود و برخی از مراجعین نیز ممکن است به عفونت در محل ورود سوزن الکترومیوگرافی دچار شوند و پس از آن باید از کمپرسی یخ و داروهای استامینوفن استفاده کنند. از آنجا که بسیاری در ارتباط با عوارض نوار عصب عضله سؤال دارند، در ادامه مقاله توضیحاتی ارائه خواهیم کرد.

???? شایع‌ ترین عوارض نوار عصب و عضله

تست نوار عصب عضله که فرایند بررسی فعالیت اعصاب و عضلات را انجام می‌دهد، یکی از کم خطرترین روش‌های تشخیصی است. عوارض نوار عصب و عضله بسیار کم است و گزارش‌های بسیار نادری در ارتباط با آن وجود دارد. اما مشکلات ناشی از سوزن الکترومیوگرافی که به علت وجود الکل روی پوست ایجاد می‌شود باید توسط پزشکان بررسی شود. برخی از عوارض ناشی از این روش شامل موارد زیر می‌باشد.

مقالات بیشتر: هزینه نوار عصب دست

???? احتمال بروز عفونت

پوست کثیف و آلوده یا چرب قبل از هرگونه آزمایش باید با آب و صابون یا الکل تمیز شود. وارد کردن الکترودهای سوزنی در پوست دارای آلودگی ممنوع است. از سوی دیگر هنگام انجام نوار عصب و عضله باید از دستکش استفاده شود. پزشکان باید موقع پوشیدن دستکش از لمس کردن اشیا و تجهیزات دیگر خودداری نمایند.

یکی دیگر از اقدامات قبل از انجام نوار عصب این است که پزشکان باید سؤال کنند که آیا بیمار آلرژی به دستکش لاتکس دارد یا باید جایگزین‌هایی مانند دستکش وینیل استفاده شود، چرا که خطر عفونت و خونریزی در این  شرایط بسیار است .

تاکنون گزارش‌هایی از عفونت بافت نرم ریه در محل قرار گرفتن الکترود سوزنی منتشر شده است. برای جلوگیری از این عفونت‌ها به طور معمول باید سوزن‌ها با گلوتارآلدئید 2 ضدعفونی استفاده و در نهایت با آب شستشو شوند.

اگر بیمار به عفونت مبتلا باشد، این عفونت ممکن است به علت الکترودهای سوزنی باشد که بر اساس دستورالعمل‌های بهداشت جهانی استریل نشده‌اند. در این صورت باید از الکترودهای سوزنی یکبار مصرف استفاده کنید و الکترودهایی که برای استفاده مجدد از آنها بهره می‌برید حتماً باید استریل شوند.

شایع‌ ترین عوارض نوار عصب و عضله

???? امکان تداخل با برخی از داروها

زمانی که قصد انجام نوار عصب عضله را دارید، قبل از آزمایش باید از پزشک خود در مورد داروهای تجویزی سؤال کنید. اگر داروهای خاصی را مصرف می‌کنید، باید بپرسید که آیا این دارو برای معاینه باید قطع شود یا خیر.

اگر ضربان ساز مصنوعی برای قلب خود دارید یا وسایل برای الکتریکی و پزشکی استفاده می‌کنید یا موقع مصرف داروهای رقیق کننده خون حتماً به پرسنل آزمایشگاه اطلاع دهید، چرا که این شرایط باعث بروز عوارض نوار عصب خواهد شد.

???? تجمع غیرطبیعی لنف در اندام به علت وارد کردن سوزن

تجمع غیرطبیعی لنف در اندام‌ها، بدن یا صورت ممکن است برای شما دردسرساز شود و به عوارض نوار عصب و عضله مبتلا شوید. غدد لنفاوی در تومورهای پیشرفته که جریان لنفاوی را دچار اختلال می‌کنند، باعث ایجاد مشکلاتی در نوار عصب خواهد شد. تجمع غیرطبیعی لنف می‌تواند ناشی از اختلالاتی مانند بیماری‌های مادرزادی لنفوم، اختلالات روماتولوژیک یا چاقی باشد.

مقالات بیشتر: نوار عصب عضله چیست؟

???? بروز عفونت در مفاصل

افرادی که دارای پروتز مفصلی هستند، به دلیل گسترش باکتری‌های عفونی ممکن است بیشتر در معرض عوارض نوار عصب و عضله باشند. باکتری‌ها از طریق عفونت محل جراحی یا سایر بافت‌های غیر مجاور وارد سیستم گردش خون می‌شود. در این شرایط بهتر است که از الکترودهای سوزنی اتوکلاو استفاده شود.

???? بروز احساس درد پس از نوار عصب و عضله

یکی از گزارش‌ها مربوط به عوارض نوار عصب و عضله در افراد مبتلا به سندروم تونل کارپال مشاهده شده است. افرادی که دچار این عارضه می‌شوند، ممکن است درد شدیدی در قسمت پاها، گزگز و صدای کشیدگی عضلات را داشته باشند.

برخی نیز ممکن است موقع راه رفتن احساس سوزن سوزن شدن پا را داشته باشند. بنابراین زمانی در این آزمایش از سوزن استفاده می‌شود، بیمار باید بداند که پس از آن احساس درد خواهد داشت.

اگر می‌خواهید دچار عوارض نوار عصب نشوید، توصیه می‌کنیم حتماً به مراکز طب پزشکی که دارای متخصصان مغز و اعصاب متبحر هستند، مراجعه کنید. کلینیک دینا یکی از بهترین مراکز انجام تست نوار عصب و عضله است که با داشتن سال‌ها سابقه می‌توانند از عوارض آن جلوگیری کنند. برای دریافت مشاوره و ثبت نوبت با شماره زیر در تماس باشید.

کلینیک دینا خدمات طب فیزیکی و توانبخشی

???? دیگر عوارض نوار عصب عضله

تحقیقات زیادی در ارتباط با افزایش ایمنی سوزن‌های نوار عصب عضله در حال انجام است. بهتر است که ابتدا الکترودها در عضلات کوچک و سطحی که قابلیت بهبود بیشتری دارد قرار بگیرد. در نتیجه بروز عوارض نوار عصب عضله کاهش خواهد یافت.

مقالات بیشتر: نوار عصب و عضله برای تشخیص ام اس

???? قبل از آزمایش اگر ارزیابی عصب جمجمه انجام شود و عضلات نخاع و پا مورد بررسی قرار گیرند، پزشکان می‌توانند با احتیاط این آزمایش را انجام دهند. که به سندرم کمپارتمان شوند مانند تیبیالیس خلفی، فلکسور پولیسیس لونگوس مبتلا نشوند.

تا چند روز پس از آزمایش عضلات فرد دچار درد شدید خواهد بود. درد عضلانی معمولاً شدید نیست و یک الی دو هفته بهبود خواهد یافت. علاوه بر این ممکن است در جایی که سوزن وارد پوست می شود، مقدار کبودی و خون مردگی ایجاد شود.

دیگر عوارض نوار عصب عضله

???? خلاصه مطالب

عوارض نوار عصب و عضله به دلیل استفاده از تکنولوژی پیشرفته بسیار نادر است. اما ممکن است برخی از بیماران به دلیل استفاده از سوزن‌ها و شوک الکتریکی خفیف، خونریزی و درد و کبودی را در قسمت ورود سوزن تجربه کنند. اما این علائم در بسیاری از موارد با استراحت به سرعت بهبود می‌یابد.

برای جلوگیری از عوارض نوار عصب عضله بهتر است که حتماً بیماری‌های زمینه‌ای خود را به پزشکان اطلاع دهید و تا ۳ ساعت قبل از انجام آزمایش هیچ داروی ممنوعه را استفاده نکنید و این آزمایش را تحت نظر پزشکان متخصص و مجرب انجام دهید. کلینیک دینا یکی از بهترین کلینیک‌های تشخیصی است که می‌توانید آزمایش نوار عصب را تحت نظر کادر پزشکی مجرب انجام دهید. برای ثبت نوبت خود می‌توانید با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی سامانه در تماس باشید.

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

منبع: سایت کلینیک دینا و عوارض نوار عصب و عضله چیست؟

 



:: برچسب‌ها: نوار عصب عضله , نوار عصب و عضله , تست نوار عصب و عضله , کلینیک دینا , ام اس , عوارض نوار عصب و عضله , ,
:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dina

افرادی که دچار آسیب دیدگی از ناحیه پا از جمله مچ، زانو و سیاتیک هستند، می‌توانند نوار عصب و عضله پا را انجام دهند. این آزمایش یکی از تست‌های کاربردی برای افرادی است که دچار مشکلاتی مانند درد، بی‌حسی، سوزن سوزن شدن و ضعف در ناحیه پاها هستند.

از طریق این آزمایش امکان تشخیص وجود بیماری و شدت آن وجود دارد و گاهی حتی از طریق تست عصب و عضله پا می‌توان ناحیه دقیق آسیب عصبی را تشخیص داد و به موقع برای درمان آن اقدام کرد. در ادامه اطلاعاتی در ارتباط با نوار عصب پا در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

تست نوار عصب و عضله پا چیست؟

تست نوار عصب و عضله پا برای بررسی اعصاب و عضلات است که به طور غیر مستقیم فعالیت الکتریکی ریشه اعصاب را بررسی می‌کند. این آزمایش به دلایل مختلفی از سوی پزشکان انجام می‌شود. این تست در اغلب مراکز طب پزشکی صورت می‌گیرد و بهتر است که پزشک مغز و اعصاب جواب آن را تفسیر کند.

یکی از رایج‌ترین کاربردهای تست نوار عصب پا برای تشخیص مشکلات و بیماری‌های مرتبط با ریشه‌های عصبی این ناحیه می‌باشد. برای انجام این آزمایش نیازی نیست که مراجعه کننده از قبل آمادگی خاصی داشته باشد و مدت زمان آن بین ۳۰ دقیقه تا دو ساعت به طول می‌انجامد.

تست نوار عصب پا صرفاً یک روش تشخیص است و پس از آن براساس صلاحدید پزشک روش‌های درمان در اختیار افراد قرار خواهد گرفت.

تست نوار عصب و عضله پا چیست؟

ضرورت انجام آزمایش نوار عصب پا

افرادی که در ناحیه مچ پا یا زانوی خود احساس داغی یا تورم دارند، در گام اول می‌توانند به مراکز درمانی مراجعه کنند. در این مواقع پزشک برای اطلاع از درگیری عصب‌های بدن آزمایش نوار عصب و عضله پا را تجویز می‌کند. با چنین آزمایشی مشخص می‌شود که درگیری در کدام ناحیه بوده که باعث درد پا شده است. در واقع شما با انجام یک آزمایش ساده می‌توانید بهترین روش درمانی را در سریع‌ترین زمان ممکن اتخاذ کنید.

مقالات بیشتر: هزینه نوار عصب دست

این تست معمولاً برای بررسی دردهای ناشی از آرتروز زانو نیز کاربرد دارد و چنانچه عصب‌های ستون فقرات یا لگن آسیب دیده باشند، به راحتی از طریق این نوار قابل تشخیص خواهد بود.

گاهاً نیز در کف پای مچ نیز عصب‌ها گیر می‌کنند. در این شرایط باید آزمایش نوار عصب را انجام داد و اگر هم عصب‌های قسمت پا دچار درگیری باشند با تشخیص به موقع می‌توانید از درمان‌هایی مانند عمل جراحی نیز جلوگیری کنید.

کاربرد نوار عصب عضله در تشخیص مشکلات پا

با نوار عصب و عضله پا می‌توان بیماری‌های مختلفی که علائم ناشی از گزگز، ضعف، درد و عدم تعادل اندام‌ها را به همراه دارند، شناسایی کنید. برخی از بیماری‌هایی که از طریق این آزمایش قابل تشخیص هستند شامل موارد زیر می‌باشند:

درد سیاتیک

زمانی که اعصاب سیاتیک آسیب دیده باشد و فرد دچار مشکلاتی نظیر بی‌حسی، مور مورد شدن را داشته باشد، نوار عصب پا بسیار کاربرد دارد. در این شرایط تجویز دارو یا جلسات فیزیوتراپی به روند درمان کمک خواهد کرد

رادیوکلوپاتی

در عارضه رادیکولوپاتی ریشه‌های عصبی نخاع آسیب می‌بینند و از علائم آن مورمور شدن، بی‌حسی و درگیری پاها و دست‌ها می‌باشد. با انجام آزمایش نوار عصب عضله پا می‌توانید به موقع برای درمان اقدام کنید.

کاربرد نوار عصب عضله در تشخیص مشکلات پا

نوروپاتی محیطی

شیوع آسیب عصب‌های مغز و نخاع به بخش‌های مختلف سبب بیماری نوروپاتی محیطی می‌شود. زمانی که فرد دچار این عارضه می‌شود، پزشکان با تجویز نوار عصب عضله پا می‌توانند به تشخیص به موقع این بیماری و کاهش علائم آن کمک کنند.

مقالات بیشتر: هدف از تست نوار عصب و عضله

بیماری سندروم تونل تارسال

فشرده شدن عصب تیبیال منجر به سندروم تونل تارسال می‌شود و برای تشخیص این بیماری می‌توان از نوار عصب پا استفاده کرد. برای کاهش تورم و التهابات ناشی از این بیماری نیز روش‌های درمانی مانند استفاده از داروهای ضد التهاب را تجویز خواهد شد.

بیماری اسکلروز آمیوتروفیک جانبی

بیماری اسکلروز آمپوتروفیک جانبی که نام دیگر آن بیماریلوگریگ عارضه ای عضلانی است و باعث ضعف در ناحیه پا و عضلات می‌شود، از طریق نوار عصب پا به راحتی قابل تشخیص می‌باشد و برای کند کردن روند پیشرفت آن می‌توان از برخی از داروها نیز کمک گرفت.

تفسیر جواب نوار عصب عضله پا

جهت تفسیر جواب نوار عصب عضله پا حتماً به کلینیک‌های معتبر با کادر پزشکی حرفه‌ای مراجعه کنید. تفسیر نوار عصب پا می‌تواند بلافاصله ارائه شود و نتیجه آن را دریافت کنید. برای تفسیر نتایج تست باید حتماً از متخصصان مغز و اعصاب کمک بگیرید. به طور معمول تفسیر نوار عصب به وسیله پزشک معالج انجام می‌شود. اما اگر مایل هستید پزشکان متخصص جواب آزمایش را تفسیر کنند، حتماً به کلینیک‌های معتبر مراجعه نمایید.

مقالات بیشتر: نوار عصب و عضله به چه علتی انجام می ‌شود؟

کلینیک دینا به عنوان یکی از بهترین مراکز طب پزشکی در تهران متشکل از کادر متخصص مغز و اعصاب است و این مرکز درمانی آماده ارائه خدمات مختلف از جمله انجام تست نوار عصب عضله پا به مراجعین گرامی می‌باشد. اگر می‌خواهید آزمایش نوار عصب را زیر نظر پزشکان متعهد و متخصص انجام دهید، می‌توانید از طریق شماره زیر مشاوره‌های لازم را دریافت کنید.

کلینیک دینا خدمات طب فیزیکی و توانبخشی

خلاصه مطالب

در این مقاله سعی کردیم اطلاعاتی در ارتباط با تست نوار عصب و عضله پا در اختیار شما قرار دهیم. این تست به تشخیص بیماری‌های مربوط به ناحیه پا از جمله سیاتیک،آرتروز زانو و بیماری سندروم تونل تارسال کمک می‌کند. بسیاری از مراجعین دغدغه پیدا کردن یک کلینیک تخصصی برای انجام این آزمایش را دارند. کلینیک طب پزشکی دینا یکی از بهترین مراکز انجام آزمایش نوار عصب عضله پا است و شما می‌توانید با خیال آسوده به این مرکز مراجعه نموده و تست خود را انجام دهید.

کادر پزشکی این مجموعه مفتخرند که همواره تلاش خود را برای ارائه خدمات با کیفیت و سریع به مراجعه کنندگان ارائه نمایند و شما مراجعین گرامی می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن تفسیر این آزمایش را دریافت کنید. برای ثبت نوبت و مشاوره می‌توانید با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی در تماس باشید.

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

منبع: سایت کلینیک دینا و نوار عصب و عضله پا

 



:: برچسب‌ها: نوار عصب عضله , نوار عصب و عضله , تست نوار عصب و عضله , کلینیک دینا , ام اس , نوار عصب و عضله پا ,
:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : dina

هزینه نوار عصب دست بر اساس نوع کلینیک، ناحیه درد، عصب‌های تحت آزمایش و تجهیزات مورد استفاده برآورد می‌شود. معمولاً در کنار آزمایش الکترومیوگرافی، تست سرعت هدایت عصبی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد تا فعالیت الکتریکی عصب‌ها به درستی ارزیابی شود.

نوار عصب دست یکی آزمایش الکتروفیزیولوژی است که عملکرد اعصاب و عضلات دست را به دقت بررسی می‌کند. برای اینکه بتوانید جواب دقیق از تست نوار عصب و عضله دست به دست آورید، بهتر است به کلینیک‌های مراجعه کنید که ضمن پوشش قیمت نوار عصب دست با بیمه از بهترین دستگاه و تجهیزات استفاده کند.

هزینه نوار عصب دست چقدر است؟

پس از اینکه نوار عصب دست توسط پزشکان تجویز می‌شود، بسیاری از مراجعه کنندگان به دنبال استعلام هزینه نوار عصب دست هستند و می‌خواهند بدانند که چه میزان هزینه باید بپردازند. آزمایش نوار عصب و عضله در بسیاری از مراکز طب پزشکی و بیمارستان ها انجام می شود. اما هزینه ای که بیمارستان ها دریافت می کنند، بیشتر از کلینیک های خصوصی است.

هزینه نوار عصب دست چقدر است؟

از این رو برخی از افراد ممکن است شرایط پرداخت هزینه‌های گزاف این نوع آزمایش که در آن روند فعالیت های الکتریکی اعصاب و عضلات بررسی می شود را نداشته باشند. بنابراین اطلاع از قیمت نوار عصب دست و عوامل تاثیرگذار بر آن بسیار می‌تواند به شما کمک کند تا براساس هزینه ای که می توانید بپردازید، بهترین کلینیک را انتخاب کنید. در مجموع هزینه و قیمت نوار عصب دست به عوامل زیر بستگی دارد:

مکان انجام آزمایش

 یکی از مهمترین عوامل اثرگذار بر قیمت نوار عصب دست، مکان انجام آزمایش الکترومیوگرافی و تست سرعت هدایت عصبی است. هرچه کلینیک بزرگتر و مجهزتر به دستگاه های مدرن تر باشد، هزینه نوار عصب و عضله دست بیشتر خواهد بود. برخی از پزشکان عمومی ممکن است نتوانند آزمایش را انجام دهند و شما را به یک پزشک مرکز تخصصی ارجاع می‌دهند که هزینه بالاتری دارد.

بیشتر بخوانید: نوار عصب دست

میزان تخصص و تجربه پزشکان

متخصصانی که نوار عصب دست را انجام می‌دهند، بر اساس سطح تخصص و تجربه ممکن است قیمت متفاوتی دریافت کنند. پزشکان فوق تخصص معمولاً هزینه بیشتری نسبت به پزشکان عمومی دریافت خواهند کرد، چراکه جواب و تفسیر نوار عصب و عضله را نیز در اختیار بیماران قرار می دهند و راه های درمانی موثری را پیشنهاد خواهند کرد.

تعداد عصب ‌های مورد آزمایش

هرچقدر تعداد و نوع عضلات عصب‌های مورد آزمایش دست بیشتر باشد، قیمت نوار عصب دست افزایش خواهد داشت. برخی از شرایط مانند سندروم تونل کارپال، رادیو کلوپاتی گردن نورپاتی محیطی نیاز به چندین آزمایش دارد.

روش و تجهیزات مورد استفاده

 بسته به تجهیزات بکار رفته برای انجام نوار عصب دست قیمت آن متفاوت است. برخی از تجهیزات دقیق‌تر و کارآمدتر هستند، اما هزینه بیشتری نسبت به تجهیزات ساده‌تر دارند. با در نظر گرفتن این عوامل قیمت نوار عصب دست در مراکزی که پوشش بیمه را قبول می‌کنند بسیار مناسب‌تر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: نوار عصب عضله دولتی

 هزینه نوار عصب و عضله دست با بیمه

 هزینه نوار عصب دست با بیمه تامین اجتماعی یا انواع بیمه‌های دیگر معمولا به صرفه‌تر از کلینیک‌هایی است که پوشش بیمه را تحت پوشش قرار نمی‌دهند. قیمت نوار عصب دست بستگی به مکان انجام آزمایش، نوع آزمایش و تعداد عضلات و عصب‌های مورد بررسی محاسبه می‌شود. در مجموع قیمت نوار عصب دست با تامین اجتماعی کمتر خواهد بود.

 هزینه نوار عصب و عضله دست با بیمه

بهترین کلینیک برای پوشش هزینه‌ نوار عصب دست در تهران

از آنجا که بحث هزینه نوار عصب دست برای برخی از مراجعه کنندگان اهمیت دارد و می‌خواهند بدانند که برای آزمایش الکترومیوگرافی و تست سرعت هدایت عصبی چه هزینه‌ای را باید بپردازند، بهتر است به کلینیک‌های مراجعه کنند که در وهله اول هزینه‌ها را توسط بیمه تامین اجتماعی پوشش می‌دهند.

از سوی دیگر پزشکانی که متخصصان مغز و اعصاب و ستون فقرات که در زمینه تست مهارت و تجربه زیادی دارند، نسبت به کلینیک‌های دیگر می‌توانند تفسیر نوار عصب و عضله را دقیق‌تر ارائه کنند.

یکی دیگر از فاکتورهایی که در کنار هزینه نوار عصب و عضله دست باید به آن توجه کنید، تجهیزات مورد استفاده در کلینیک است. چنانچه هزینه شما با بیمه تامین اجتماعی تحت پوشش قرار می‌گیرد و تجهیزات مدرن در کلینیک استفاده می شود، می‌توانید با خیال راحت این آزمایش را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: نوار عصب عضله چیست؟

یکی از بهترین کلینیک‌های نوار عصب و عضله دست که با مقرون به صرفه‌ترین هزینه آزمایش الکترومیوگرافی و تست سرعت هدایت عصبی را تحت نظر نظارت پزشکان متخصص انجام می‌دهد و بهترین تفسیر را در سریع‌ترین زمان ممکن به شما بیماران گرامی ارائه می‌کند، کلینیک دینا است.

این کلینیک با داشتن بهترین متخصصان مغز و اعصاب در سریع‌ترین زمان ممکن نتیجه را به شما ارائه می‌کند. از سوی دیگر هزینه مناسب و معقول برای خدمات این کلینیک باعث شده که مراجعه کنندگان زیادی از مراجعه به این کلینیک رضایت داشته باشند. برای دریافت خدمات مربوطه و ثبت نوبت خود می‌توانید با شماره زیر در تماس باشید.

کلینیک دینا خدمات طب فیزیکی و توانبخشی

خلاصه مطالب

هزینه نوار عصب دست یکی از دغدغه‌های مراجعه کنندگانی است که مایلند مراحل آزمایش الکترومیوگرافی را تحت نظارت پزشکان متخصص انجام دهند.  قیمت نوار عصب دست به عواملی چون تجهیزات کلینیک، نوع آزمایش، عصب‌های مورد آزمایش و همچنین دستگاه و تجهیزات به کار رفته بستگی دارد.

برای اینکه هزینه‌های شما کاهش یابد، بهتر است به کلینیک‌هایی مراجعه کنید که بیمه‌های درمانی را تحت پوشش قرار می‌دهند. کلینیک دینا یکی از بهترین کلینیک‌های الکترومیوگرافی است که می‌توانید با قیمت معقول و مقرون به صرفه این آزمایش را انجام دهید. برای دریافت نوبت خود می‌توانید با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی در تماس باشید.

 برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

منبع: سایت کلینیک دینا و هزینه نوار عصب دست

 



:: برچسب‌ها: نوار عصب عضله , نوار عصب و عضله , تست نوار عصب و عضله , کلینیک دینا , ام اس ,
:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 دی 1399 | نظرات ()